tirsdag, september 05, 2006

Første rapport fra North Cotes!

No e eg altså her!! Vi kom fram seint søndag kveld etter en laang båttur over fjorden og en venstrevridd biltur med litt omveier her og der.. Det e umulig å fortelle om alt som har skjedd siden vi kom, men eg kan no si litt i hvert fall. Rommet mitt var litt større enn eg hadde trodd, og det var massevis av skapplass. Veldig bra utnyttet. Og sjøl om det e bad på gangen, så fungerer det kjempefint og føles ikkje upraktisk i det hele tatt. Ganske sosialt faktisk! Eg har truffet et utall med koselige folk fra USA, England, Nord-Irland, Nederland, Færøyene, Canada, Italia, Filippinene og sist, men desidert flest fra Tyskland. Eg begynner å lære navnene på nokken, og resten begynner eg å kjenne igjen fjesene på. Og alle virker som de e herlige folk! Kordan skal man finne ut kem man skal bli best kjent med, og kem man ikkje kan bli fullt så godt kjent med? Vi e 45 stk i klassen, men d e jo mangen koselige folk fra CCC (misjonskurset) og! Maten vi har fått hittil e god (to måltider så langt), og eg gleder meg kjempemasse til resten av året. Vi hadde orientering, og presentasjon av både "ansatte" og studenter i formiddag, og grilling etterpå. Då vi sang sammen gikk det opp for meg at vi faktisk var en svær gjeng med folk som har kommet her fordi vi ønsker å tjene Gud. Det var stort!! Eg følte at eg va kommet hjem, og om ikkje eg hadde visst det fra før, så visste eg det då; eg e på rett plass! Eg tror mange av dåkkar mine kjære venner fra Norge hadde reagert på en del av tankegangen som folk har her, eller følt det som fremmed, men eg forstår det, og eg føler meg som en del av det. Sjøl om eg må venne meg til nokke av det på nytt. Men eg elsker det! Eg blir veldig glad hvis dere ber om at Gud gir meg visdom så eg kan tilegne meg så mye som mulig av det eg lærer. Det trenger eg! Å, eg skulle ønske dåkkar kunne kommet hit dåkkar og! Vi trenger dette alle sammen! Den store negative tingen her e vannet. Det e helt grusomt! De filtrerer det før de drikker det, og endå smaker det klor med en svak ettersmak av sånn det lukter når markene har blitt gjødslet. Vi e grådi bortskjemt i Norge! Men eg har bestemt meg for å venne meg til det. Det blir for dumt å gå og klage, og heise det norske flagget hele tiden. Men no e det bare et kvarter til kvelds, så eg tror eg slutter av for no.

Forresten så e d noe me mobilen min som gjør at eg kan motta men ikkje sende meldinger, så det betyr ikkje at eg har glemt dere hvis eg ikkje svarer før eg har fått et engelsk kontantkort.

Ingen kommentarer: