mandag, januar 15, 2007

Første tiden etter jul!

 Ja, så va det på tide å skrive nokken velvalgte ord etter gammelt! Først må eg bare få sagt takk t dåkkar som hadde lagt inn kommentarer tidligere. Av en eller annen grunn kom de ikkje opp før no etter jul når hele bloggersystemet ble endret. Men no skal det i hvert fall gå an å legge inn små kommentarer, så vet man det. Ellers går det så det suser her borte. Ikkje at vi har hatt det så travelt ennå egentlig, men vi lærer så mye spennende og utfordrende. Tror denne 1 1/2 uken vi har hatt etter jul har vært den tiden kor Gud vist meg mest ting siden eg kom! Vi holder på med Romerbrevet og 1. Korinterbrev, og det e virkelig bra! En ting Gud holder på å lære meg e å stole på han og han aleine! Det e så mye annet i livet eg har en tendens til å stole på i stedet for Gud. Men det e bare Han som virkelig e trygg å lene seg til! Og til mer eg lærer å stole utelukkende på Gud og å legge alt som kommer i Hans hender, til mer kan eg slappe av og vite at eg e trygg - fordi eg e i Han som skapte himmel og jord sine hender. Han har fortsatt alt under kontroll og lar ikkje sin plan gå til grunne! Dessuten elsker Han meg så høyt at Han gav livet sitt sånn at eg kan leve i fellesskap med Han! Kan eg ikkje trygt legge livet mitt i Hans hender kanskje?

Ingen kommentarer: