mandag, oktober 16, 2006

Siste nytt...

Ja, då va det på tide med en liten mandagskveldsoppdatering fra North Cotes. Eg lever i beste velgående, og har ennå ikkje fått den forkjølelsen som veldig mange andre har. Spiser på c-vitaminer og passer meg godt, så kanskje eg står over i år? Eg har et stort takkeemne, og det e at min tyske venninne ikkje har epilepsi likevel, men svakt blodomløp eller nokke sånt, så hon kan komme tilbake etter ferien som vi har snart! Det e eg veldig glad for, både for honnes del og for min egen del. Som sagt, så har vi snart ferie. Den begynner no på fredag, og varer tom. tirsdag ca. 11 dager etter. Det blir utrolig deilig med ferie, sjøl om eg virkelig setter stor pris på alt eg lærer og får studere her! Vi e 20 stykker med 4 biler som reiser til Skottland fra søndag til søndag, og det gleder vi oss kjempemasse til! Eg tror det blir en super uke med mye fellesskap og vi får tid til å bli litt skikkeligere kjent enn når vi har det så travelt. Vi skal til og med på fjelltur, nokke eg gleder meg skikkelig til, siden det e så evig flatt her! Og så skal vi bo på et lite ungdomsherberge kor vi kan lage vår egen mat og ordne oss sjøl. Det blir så koselig!
Ellers hadde eg presentasjon for skolen om Grønland og misjonsarbeidet der i dag. Vi hadde student prayer morning, som går ut på at vi ber for forskjellige misjonsland etter at noen har presentert dem, i stedet for å ha timer den dagen. Kjempekjekt! Folk syntes det var kjekt å få høre om Grønland fra noen som har vært der og vet kordan det e, og ka som foregår.
Eg setter fortsatt stor pris på forbønn for at eg kan holde fokus på Gud og det enorme privilegiet og den store muligheten det e for meg å være her dette året og studere Hans ord og bli bedre kjent med Han og vokse nærmere Han! Det e så lett å tenke på alt som må gjøres som noe en må bli ferdig med i stedet for å tenke at dette e det som e målet mitt med å være her. I dag har eg lest masse i 4. mosebok (må være ferdig med 1. 2. og 4. til på fredag) og dåkkar aner ikkje kor mye bra som står der!
Men no må eg slutte av så ikkje det her blir så langt at ingen gidder å lese det. Skal prøve å legge inn et innlegg til før eg reiser til Skottland.

1 kommentar:

Inger Hanne sa...

Hei du vennen!
No e du sikkert i skottland, så kjekt!Ville no berre sjå kors du hadde d, virke som du kose deg;)
Anyway, glede meg t du kjem heim t jul!Take care sålenge, huske på deg veit du;)
Glad i deg, jento mi;)
#smask#