søndag, mai 27, 2007

Maiferie =)

No har vi altså maiferie her i England, og det e deilig med litt ekstra tid til å få gjort ting en skulle gjort for lenge siden, ta igjen innleveringer og slappe av litt! Det femte av seks semestre e over, og eg tror vi alle begynner å grue oss til den dagen vi e ferdige her, samtidig som vi gleder oss til å komme videre ut i livet, og praktisere det vi så intensivt har studert her. Eg for min gleder meg til å komme hjem til Bergen, Godt Håp (menigheten min), familien og venner. Det ser ut sånn no, at eg kommer til Bergen, og begynner på økonomi og administrasjon bachelor til høsten på HiB. Har faktisk begynt å få lyst til å studere, så det e jo heftig! Ben kommer nok til å prøve å få seg jobb i Bergen, så vi slipper å være så langt fra hverandre, pluss at han vil gjerne lære seg norsk, og kor kan man vel lære bedre norsk enn i Bergen?? (hehe...) Vi setter stor pris på hvis dere vil be for oss i tiden framover når vi fortsetter å stole på Gud for framtiden, og at våre liv e fullt og helt i Hans hender. Kor kan vi vel være tryggere enn i hendene til Han som skapte oss og som elsker oss så høyt at Han lot sin egen sønn dø mens vi endå var fiender, for at vi skulle kunne være med Han? Gud e virkelig god! Og det e nokke han har vist meg gang på gang i løpet av dette året. Han har aldri sviktet meg, og kommer heller aldri til å gjøre det! Kordan vet eg det? Bibelen, Guds Ord til oss mennesker, sier det! Eg unner alle den opplevelsen eg har her med å studere Bibelen. Før eg kom hit, trodde eg at eg kunne nokså mye fra Bibelen, men no skjønner eg kor lite eg egentlig kunne! Men etter hvert som vi går gjennom bok for bok blir eg kjent med sidene, og det e ikkje lenger svart skrift på hvitt papir, men Guds levende Ord! Hele Bibelen springer til liv, og eg merker kor begeistret eg blir når eg kan åpne Bibelen, og kjenne igjen at disse sidene har eg besøkt før, og eg vet ka det går i! Men det e ikkje bare å kjenne det igjen. Disse sidene e oppmuntring både oppfordring og utfordring for livet mitt, og eg vet at Gud bruker Sitt Ord til å
lede meg, og til å dra meg nærmere til Han og lære meg mer om Han, og mitt forhold til han! Hvis det finnes nokken som leser bloggen min som ikkje kjenner Jesus personlig, så vær så snill å tenke om igjen!! Gud som skapte himmelen og jorden e ikkje menneskeskapt religion. Forskjellen på liv og død for deg e Jesus Kristus, Guds Sønn! Og det handler ikkje bare om å komme til himmelen eller ikkje; livet begynner allerede her! Ka kan være bedre enn å leve i henhold til det vi e skapt for??

Ingen kommentarer: