fredag, september 29, 2006

No har det jammen meg blitt fredag igjen! Nok en uke har gått, og eg elsker fortsatt å være her! Vi har begynt å ha klasser med en lærer som var i USA de to første ukene av semesteret, og han e virkelig fantastisk flink! Akkurat no har vi et fag som heter Doctrine of God, som betyr læren om Gud. Det vi lærer går så dypt, og e så fantastisk at det føles som David sier i salme 139. At det er for stort for ham å forstå, at han ikke makter det. Min tidsbegrensede og ikkje-evige hjerne og forstand har problemer med å forstå helheten av Guds ubegrensede, enorme storhet som ikkje engang kan beskrives med ord! Det vi lærer av de forskjellige lærerne bygger seg sammen til en stor helhet, og veldig ofte bruker de akkurat de samme versene for å forklare forskjellig ting. Det hjelper til å understreke det vi lærer.
Vil anbefale (STERKT anbefale) alle, unge og gamle, til å komme hit neste år og ta et år med fantastiske Bibelstudier! Dette blir et absolutt livsforandrende år, det merker eg allerede. Det e så mye bra å lære, og så mye å ta tak i!
Ellers sitter eg i gangen på BMTC-bygget(Bible and Missions Training Course) og venter på at det skal slutte å øse ned så eg kan komme meg bort igjen på rommet mitt. Det begynte helt plutselig, så eg bare håper at det skal slutte helt plutselig og.. De andre har arbeid no, men eg skal jobbe på kjøkkenet i morgen i stedenfor, så derfor har eg fri denne uken. Funker kjempefint i grunn, for då får eg mye mere tid å studere om ettermiddagene i uken.
Men no tror eg jammen at det sluttet å regne en liten stund, så eg får ta og komme meg bort på rommet.. Send meg gjerne mailer med kordan det går, og ka dere gjør på! Ser fram til å høre fra dere!

1 kommentar:

Hallvard sa...

Heidu! Kul blogg! Sorry at eg ikkje ha vå innom før no.

Måtte le litt når eg såg at da va ymse innlegg, men ingen kommentarar, så her kjeme dan offisielt fyste=p
Sjekk gjedna ut mi sida òg, viss du ikkje ha vå innom endå.
Stå på vidare!